Noutăți

Poziția specialistului referitoare la Vaccinare și promovarea unei legi provaccin

Publicat de in 02/05/2017 | 0 comentarii

Poziția specialistului referitoare la Vaccinare și promovarea unei legi provaccin

Una din preocupările noastre ne dorim să fie elaborarea de  politici de sănătate publică. Una din cele mai mari probleme de sănătate publică din România este în acest moment necomplianța la vaccinare. Poziția mea ca specialist este provaccinare. Ideea de vaccinare în principiu nu poate fi rea. Nu există date știintifice că vaccinarea ar fi rea. De fapt, în medicină, de la descoperirea vaccinurilor se încearcă dezvoltarea unui vaccin pentru orice. Deși este utopic este un scop nobil și bun. Vaccinarea a eliminat(aproape de tot) printre cele mai grave boli ale lumii: poliomielita, rubeola, Oreionul. Unde nu a reușit să elimine bolile a redus complicațiile: varicelă, hepatită, gripă. Deși punctual un vaccin poate fi fabricat prost sau poate nu are efect dorit dar în general ideea de vaccinare trebuie sa fie obligatorie. Mai ales pentru vaccinurile care au trecut de faza de monitorizare post lansare. Cele dovedite funcționale și benefice. Imaginați-vă metropolele actuale aglomerații urbane cu zeci de milioane de oameni  dacă ar fi lovite de epidemii de hepatită sau gripă… Care ar fi impactul economic? dar din punct de vedere al vieților omenești? dar al dizabilităților dobândite? O lege care să oblige părinții să-și vaccineze copiii? eu cred ca e necesară. Soluția cealaltă ar fi să izolăm fizic persoanele nevaccinate. Un fel de rezervații închise sau deschise pe care să nu le poată părăsi. E mai uman așa? Putem accepta că unele vaccinuri sunt experimentale sau încă nu și-au dovedit eficacitatea în timp dar orice vaccin care a trecut proba timpului si a eficacității ar trebui să fie obligatoriu și fără opțiunea de a alege nu, pentru copii. Există țări în care vaccinarea nu nu este obligatorie. Așa este, totodată sunt aceleași țări unde complianța la vaccinare este mare. La fel de multe țări există unde vaccinarea nu este opțională. Dar puțin contează dacă e obligatorie sau nu vaccinarea, important e să se ajungă la un grad mare de peste 95% din populația cu risc, care să fie vaccinată. Doar atunci un vaccin are efect real. Cel mai important lucru: dacă un individ, persoană privată poate avea opinii pro sau contra vaccinare, libertate democratică pe care o susținem, niciodată o instituție publică (ca ministerul sănătății) sau lider politic nu ar trebui să aibă păreri politice legate de vaccinare altele decât cele susținute de cele mai înalte autorități în domeniul epidemiologiei sau bolilor infecțioase.  Iar preocuparea autorităților ar trebui să fie exclusiv în a asigura stocuri de vaccinuri suficiente și la timp, de a asigura finanțare pentru campaniile de imunizare și de a educa populația în privința imunizării. dr. Mihai Negrea, MHA, MSc. medic rezident epidemiolog, Resurse: http://www.insp.gov.ro/ https://www.cdc.gov/vaccines/vac-gen/default.htm http://www.euro.who.int/en/media-centre/events/events/2017/04/european-immunization-week-2017 https://www.cdc.gov/vaccines/vac-gen/default.htm http://www.who.int/bulletin/volumes/86/2/07-040089/en/ https://www.vaccines.gov/basics/effectiveness/  ...

mai mult

Raportul de audit al Curții de Conturi la Primăria Tîrgu-Mureș

Publicat de in 16/12/2016 | 0 comentarii

Raportul de audit al Curții de Conturi la Primăria Tîrgu-Mureș

De mai bine de un an de zile, AMPER poartă o corespondență cu Curtea de Conturi a României pentru a înțelege dacă, juridic, această instituție ne poate lămuri în privința legalității finanțării din bani publici, prin asociere directă, a cluburilor sportive. După mai bine de un an de zile de la demararea corespondenței cu Curtea de Conturi, încă n-am putut afla o poziție oficială pe această temă. Așa că ne-am gândit să publicăm măcar actele mai importante în posesia cărora am intrat în acest timp. Așadar, vă putem informa că sus amintita instituție a constatat că bugetul local a fost prejudiciat, din cauza asocierii cu aceste cluburi, cu o sumă totală de peste jumătate de milion de lei. Constatarea datează din aprilie, iar în decembrie am fost informați că acel prejudiciu a fost recuperat. Nu știm exact cum, pentru că din peste 1.000 de pagini ale documentului de control, noi am primit 118. Document pe care-l puteți accesa și dvs. mai jos și din care puteți observa și alte sume considerabile cu care bugetul local a fost prejudiciat. Raport de...

mai mult

Situația Patinoarului din vecinătatea Sălii Polivalente

Publicat de in 13/12/2016 | 0 comentarii

Situația Patinoarului din vecinătatea Sălii Polivalente

Există de mai multă vreme interes legat de preluarea patinoarului nou construit în vecinătatea Sălii Polivalente. Declarațiile edilului sunt mai multe pe această temă, există o interpelare a senatorului în exercițiu Marius Pașcan pe această temă și chiar proteste ale părinților și copiiilor folosiți în acest demers, credem noi total fără etică, în condițiile în care sunt minori. Așadar, am dorit să clarificăm datele problemei, ca să știm exact la ce ne raportăm, așa că am cerut Ministerului Tineretului și Sportului câteva răspunsuri la întrebările de mai jos: Dacă investiția a fost preluată de Primărie? Care este stadiul derulării investiției? Cuantumul total al sumelor investite? Suma necesară pentru finalizarea investiției? Azi am primit răspunsurile de mai jos, din care se observă că, în ciuda declarațiilor de la Tîrgu-Mureș, mingea se află în terenul Primăriei, care trebuie să transmită MTS documentația necesară transferului de proprietate prin hotărâre de...

mai mult

Nu știm situația elevilor de la Colegiul Teologic Romano-Catolic, iar IȘJ evită răspunsul

Publicat de in 12/12/2016 | 0 comentarii

Nu știm situația elevilor de la Colegiul Teologic Romano-Catolic, iar IȘJ evită răspunsul

În 25 noiembrie, ne-am adresat Inspectoratului Școlar Județean Mureș cu o solicitare de informații de interes public, prin care ceream să ni se comunice două lucruri clare: Dacă li se recunosc elevilor Colegiului Teologic Romano-Catolic Tîrgu-Mureș anii școlari 2014-2015 și 2015-2016 și rezultatele lor apar evidențiate în foile matricole. Dacă nu li se recunosc, atunci care sunt pașii care s-ar putea urma pentru a fi recunoscute studiile. Am fost lămuriți azi, după ce am primit răspunsul de mai jos. Sigur că IȘJ evită să-și asume răspunderea, de fapt să spună dacă s-a făcut vreo ilegalitate și dacă da, atunci cum poate fi remediată problema pentru ca victimele colaterale, elevii care nu au nici o vină, să nu aibă de suferit. Era bine-venită ceva mai multă responsabilitate în abordarea problemei de către noua conducere a IȘJ. P.S. Aceeași solicitare am trimis-o și Ministerului Educației, de la care n-am primit încă răspuns....

mai mult

Rezolvarea unei petiții – varianta „așa nu!”

Publicat de in 28/11/2016 | 0 comentarii

Rezolvarea unei petiții – varianta „așa nu!”

Un domn face o sesizare pe AMPER Alert. Fiind vorba despre un coș de gunoi, o trimitem Primăriei, iar sesizarea se publică aici. La acea vreme, coșul de gunoi arăta așa: La nici 2 săptămâni, primim răspuns că problema a fost remediată. Cităm din răspunsul de la ADP: „cos de gunoi fara fund din fata blocului nr. 21, str Kos Ferencz va comunicam ca au fost remediate problemele sesizate”. Azi, primim o nouă sesizare, întrucât coșul de gunoi arată așa cum se vede în imaginea de mai jos (adică lipsă):...

mai mult

Mergem în instanță să demontăm clauzele de confidențialitate

Publicat de in 28/11/2016 | 0 comentarii

Mergem în instanță să demontăm clauzele de confidențialitate

În urmă cu ceva vreme am primit un răspuns la o solicitare făcută pe Legea 544/2001, prin care ceream niște informații de interes public. Primăria consideră că în baza unor clauze de confidențialitate trecute în niște contracte încheiate cu entități private, poate ocoli caracterul public al cheltuielilor bugetare. Așa reiese din răspunsul primit pe data de 17 noiembrie. Sigur că am continuat demersurile pe cale administrativă, însă azi am primit un nou răspuns care confirmă că Primăria ne ține departe de niște informații pe care noi le considerăm a fi de interes public. Nu ne rămâne decât să ne adresăm intanțelor de judecată...

mai mult

Ce se va întâmpla cu elevii Liceului Romano-Catolic?

Publicat de in 25/11/2016 | 0 comentarii

Ce se va întâmpla cu elevii Liceului Romano-Catolic?

Dacă avem o unitate de învățământ pe care Statul Român a recunoscut-o la înființare (într-o oarecare privință, cinic, o recunoaște și acum prin rețeaua școlară publicată pe site-ul IȘJ), apoi alte instituții au desființat-o după aproximativ 2 ani pentru că a fost înființată ilegal, ce se întâmplă cu elevii care au studiat între timp acolo? Li se recunosc studiile sau nu? Există vreo modalitate de a intra în legalitate? Asta am încercat să aflăm și noi, iar pentru asta ne-am adresat Inspectoratului Școlar Județean Mureș și Ministerului Educației Naționale și Cercetării Științifice, cu solicitările de mai jos. Solicitare IȘJ Solicitare...

mai mult

În baza unui contract, se pot ignora prevederi din legi și Constituție?

Publicat de in 17/11/2016 | 0 comentarii

În baza unui contract, se pot ignora prevederi din legi și Constituție?

Am solicitat în 10 noiembrie 2016 Primăriei Tîrgu-Mureș să ne spună care sunt sumele care s-au plătit în 2014, 2015 și 2016 către trei asociații non-guvernamentale prin care, avem bănuielile noastre, s-ar cheltui sume consistente de bani pentru evenimente de divertisment, cu acces liber pentru populație. Este vorba în esență despre niște bani publici, virați în baza unor contracte, către entități private. Deși avem de-a face cu un drept constituțional prevăzut la art. 31 din Constituție, reglementat apoi și prin Legea 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public, Primăria spune că în baza unui contract care are niște clauze de confidențialitate, nu ne pot furniza niște informații pentru că nu ar fi de interes public. Așadar, deși legea spune că „prin informaţie de interes public se înţelege orice informaţie care priveşte activităţile sau rezultă din activităţile unei autorităţi publice sau instituţii publice, indiferent de suportul ori de forma sau de modul de exprimare a informaţiei”, iată că funcționarii Primăriei apreciază că în baza unui contract, se pot ignora prevederi din legi și Constituție. Sigur că în atare situație, ne vom continua demersul pe această...

mai mult

Salubriserv ne arată licența de operare

Publicat de in 04/11/2016 | 0 comentarii

Salubriserv ne arată licența de operare

În urma publicării răspunsului ANRSC de ieri, un reprezentant al Primăriei ne-a contactat și ne-a trimis licența de operarea a Salubriserv. Mai jos, vă redăm mesajul dumnealui: „Buna ziua! Numele meu este Cristian Truta si reprezint Primaria Targu-Mures prin functia mea de Sef Serviciu SAESPM. Doresc sa va informez ca operatorul de salubritate delegat detine licenta pentru serviciul public de salubrizare,aceasta fiind valabila de la 18.03.2016 pana la 18.03.2017. Va atasez licenta,cu mentiunea ca asceasta este vizibila si de pe site-ul ANRSC” Având în vedere răspunsul de ieri al aceleiași autorități, vom reveni cu o adresă pentru a cere clarificările suplimentare care se impun în acest...

mai mult

Legal, nu avem niciun operator de salubritate la Tîrgu-Mureș

Publicat de in 03/11/2016 | 0 comentarii

Legal, nu avem niciun operator de salubritate la Tîrgu-Mureș

Pentru că există o dezbatere în comunitatea târgumureșeană, existând un interes real și justificat față de problema deșeurilor, pentru că există un contract cu actualul operator care a expirat și a fost prelungit succesiv, urmând să expire în viitorul apropiat, ne-am adresat Autorității Naționale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilități Publice. Am vrut să știm care este lista oficială cu operatori de salubritate autorizați să presteze servicii de salubritate în Tîrgu-Mureș. Azi am primit răspunsul ANRSC, pe care-l puteți vedea mai jos: E îngrijorătoare această penultimă frază din document, care spune că „în municipiul Tîrgu-Mureș, nu figurează niciun operator licențiat pentru prestarea serviciului de salubrizare”. Câteva lucruri ce merită de asemenea menționate: Există din 2008 un contract de delegare a gestiunii serviciilor publice de salubrizare, încheiat de CL cu societatea Salubriserv. Potrivit Legii 51/2006, art. 47 Constituie contravenţie în domeniul serviciilor de utilităţi publice şi se sancţionează cu amendă de la 30.000 lei la 50.000 lei următoarele fapte: c)furnizarea/prestarea serviciilor de utilităţi publice de către operatorii fără licenţă eliberată potrivit prevederilor prezentei legi; c1)nesolicitarea de către operatori a acordării licenţei, în termen de 90 de zile de la data aprobării hotărârii de dare în administrare sau, după caz, de la data semnării contractului de delegare a gestiunii; (…) Art. 49 (1)Furnizorii/Prestatorii care la data intrării în vigoare a prezentei legi nu deţin licenţă, dar care furnizează/prestează servicii de utilităţi publice fie în gestiune directă, fie în gestiune delegată, au obligaţia de a solicita şi de a obţine eliberarea acesteia, în termen de cel mult un an de la data intrării în vigoare a prezentei legi, dacă prin legea specială nu se prevede altfel. În caz contrar, aceştia pierd dreptul de a furniza/presta serviciile respective, iar contractele îşi încetează valabilitatea. (2)Pentru obţinerea licenţei, furnizorii/prestatorii prevăzuţi la alin. (1) sunt obligaţi să facă dovadă că deţin toate avizele, acordurile şi autorizaţiile necesare derulării serviciului, prevăzute de legislaţia în vigoare pentru activităţile specifice acestuia. (3)Operatorii au obligaţia de a solicita şi de a obţine eliberarea licenţei în termen de 90 de zile de la data aprobării hotărârii de dare în administrare sau, după caz, de la data semnării contractului de delegare a gestiunii.( modificare din septembrie 2016) Așadar, dacă ANRSC spune că nu există operator de salubritate autorizat în Tîrgu-Mureș, se pune fireasca întrebare: cât de legale sunt plățile din bugetul local către...

mai mult
X
Donează

Orice proiect pleacă de la o idee, care mai apoi se poate materializa cu muncă şi resurse. Dacă vă plac ideile şi apreciaţi munca noastră, puteţi să ne susţineţi proiectele sprijinindu-le financiar sau moral.

Directionaţi 2% din impozitul pe venit spre AMPER.

Directionaţi 20% din impozitul pe profitul companiei dumneavoastră.

Donează un tweet sau share:
Nu doresc să sprijin AMPER. Doresc acces gratuit >>