Noutăți

Am relansat partide.amper.org.ro

Publicat de in 30/08/2016 | 0 comentarii

Am relansat partide.amper.org.ro

Platforma partide.amper.org.ro a fost gândită inițial ca pagină de campanie pentru susținerea modificării Legii Partidelor și a fost lansată în 2014. De atunci, am publicat studii comparative, documente de informare și alte materiale, inclusiv alte propuneri de acte normative din domenii tot mai variate. Așadar, a intervenit necesitatea reorganizării conținutului, ceea a dus la forma actuală, care a fost finalizată de câteva zile. Acum vă putem prezenta platforma umbrelă sub care strângem toate documentele prin care AMPER pune în piață idei sau propuneri concrete de modificări legislative. Poate fi accesată...

mai mult

Corespondența penibilă pe tema consilierilor personali continuă

Publicat de in 23/08/2016 | 1 cometariu

Corespondența penibilă pe tema consilierilor personali continuă

Aventura de a afla niște informații elementare, de bun-simț legate de activitatea remunerată din bani publici a consilierilor personali ai primarului, continuă cu un nou episod. Cel mai recent se consuma aici, după care am revenit cu o nouă cerere în care explicam că Primăria nu se poate prevala de nimic pentru a ne spune care sunt sarcinile și retribuția consilierilor personali ai primarului. Așa că am primit azi, 23 august, pe mail, un răspuns datat pe 18 august. Încă o dată, la limita penibilului, deși numele consilierilor personali sunt făcute public indirect chiar pe site-ul Primăriei, funcționarii ne dau acest răspuns evaziv, în care sarcinile ambilor consilieri sunt puse la grămadă, ca să nu ne putem da seama de fapt cine ce este abilitat să facă. La fel, nu știm exact care este venitul net încasat de consilieri, în ciuda faptului că suntem informați legat de salariul de bază. Așadar, după 2 cereri consecutive, am reușit să aflăm că sunt 2 consilieri, că au o sumedenie de atribuții, dar nu știm exact care dintre ei ce anume face și nu știm nici câți bani încasează pentru asta. Evident, nu ne rămâne decât să continuăm...

mai mult

Specialitatea Primăriei – răspunsurile prin care nu comunică nimic

Publicat de in 12/08/2016 | 1 cometariu

Specialitatea Primăriei – răspunsurile prin care nu comunică nimic

Pentru că e prima dată în istoria orașului când primarul nu mai este secondat de viceprimari, ci de consilieri personali, care au un cu totul alt statut, am cerut în urmă cu câteva zile clarificări legate de cine sunt aceștia, care sunt atribuțiile lor și care sunt sumele cu care sunt remunerați. Am primit ieri după-amiază un răspuns halucinant. Din tot ceea ce am cerut, prevalându-se și eschivându-se total nejustificat, nu am aflat decât că sunt 2 consilieri personali ai primarului angajați potrivit legii. Nu știm cu ce se ocupă și care este salariul lor, deși aceste informații nu ar trebui să fie secrete. Motivația Primăriei se bazează greșit pe o HG: într-adevăr dispoziția prin care sunt stabilite atribuțiile de serviciu este asimilată unei fișe de post și fac parte din dosarul personal al angajatului și într-adevar sunt date personale nesupuse informațiilor publice, dar asta nu înseamnă că publicul nu este îndreptățit să știe cu ce se ocupă angajații Primăriei. Potrivit Deciziei ICCJ nr.37/2015 : „În interpretarea şi aplicarea art. 2 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 544/2001 şi art. 3 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 677/2001, numele şi prenumele unei persoane reprezintă informaţii referitoare la date cu caracter personal, indiferent dacă, într-o situaţie dată, sunt sau nu suficiente pentru identificarea persoanei. În cazul cererilor de liber acces la informaţii de interes public întemeiate pe dispoziţiile Legii nr. 544/2001, atunci când informaţiile de interes public şi informaţiile cu privire la datele cu caracter personal sunt prezente în cuprinsul aceluiaşi document, indiferent de suportul ori de forma sau de modul de exprimare a informaţiilor, accesul la informaţiile de interes public se realizează prin anonimizarea informaţiilor cu privire la datele cu caracter personal; refuzul de acces la informaţiile de interes public, în condiţiile în care informaţiile cu privire la datele personale sunt anonimizate, este nejustificat”. Așadar, dacă executivul Primăriei nu dorește să ne spună cine sunt aceste persoane, deși cel puțin unul din acești consilieri apare cu cadență săptămânală în comunicatele de presă ale Primăriei postate pe site, semnându-se cu numele și funcția (doar unul din exemple), nu se poate prevala de acest lucru ca să nu ne spună nici care-i sunt atribuțiile. Pe cale de consecință vom reveni cu o nouă adresă la...

mai mult

Am cerut lista consilierilor personali ai primarului și cu ce se ocupă aceștia

Publicat de in 05/08/2016 | 0 comentarii

Am cerut lista consilierilor personali ai primarului și cu ce se ocupă aceștia

Întrucât strategia forțelor politice din Consiliul Local Tîrgu-Mureș a creat pentru prima dată în istoria recentă o structură de conducere a Primăriei în care edilul a fost lăsat singur să asigure sarcinile executive, fără viceprimari, avem o situație netransparentă pe care dorim să o corectăm. Concret, locul și sarcinile viceprimarilor, au fost preluate de consilieri personali ai primarului, care au un statut total diferit de cel al viceprimarilor. Pe de-o parte, viceprimarii sunt aleși în ședință publică de Consiliu Local, dezbaterile și rezultatul votului sunt prezentate transparent, iar mai apoi, având în continuare statutul de consilier local, viceprimarul are obligația de depunere a unor declarații de avere și interese, precum și de întocmire a unor rapoarte de activitate. De cealaltă parte, consilierii personali sunt numiți direct de primar și primesc atribuții prin dispoziție a acestuia din urmă. În acest moment, la Primăria Tîrgu-Mureș nu sunt prezentate transparent următoarele informații elementare pentru o transparență minimală în funcționarea executivului: lista consilierilor personali ai primarului atribuțiile acestora veniturile cu care aceștia sunt retribuiți pentru munca lor Neștiind transparent cine și cu ce se ocupă, se creează confuzii și limitări în exercitarea dreptului de petiționare a cetățenilor și de adresare directă către conducerea executivă a Primăriei prin audiențe. Având speranța că Primăria dorește să creeze o relație directă cu cetățenii, corectă, transparentă și totodată în limitele legale prevăzute de lege, am formulat o cerere prin care solicităm câteva clarificări. Din textul cererii depuse astăzi, 5 august, la registratura Primăriei Tîrgu-Mureș, cităm: Solicităm respectuos să ne puneți la dispoziție următoarele informații de interes public: Lista consilierilor personali ai primarului municipiului Tîrgu-Mureș, angajați în baza prevederilor Legii 215/2001 art. 66 alin. (1). Copii ale dispozițiilor de primar emise în baza prevederilor Legii 215/2001 republicată, art. 66 alin. (4) prin care se stabilesc atribuțiile de serviciu ale fiecărui consilier specificat la punctul 1. Valoarea retribuțiilor încasate de consilierii specificați la punctul 1. în baza contractelor încheiate cu Primăria Municipiului Tîrgu-Mureș. Vom prezenta răspunsul la aceste solicitări imediat ce Primăria Tîrgu-Mureș va soluționa cererea...

mai mult

Anchetă la Ministerul Sănătății și CNAS în urma unui demers susținut de AMPER

Publicat de in 01/08/2016 | 0 comentarii

Anchetă la Ministerul Sănătății și CNAS în urma unui demers susținut de AMPER

În cadrul unei conferințe de presă susținute astăzi, 1 august 2016, Asociația Pentru Minți Pertinente AMPER a reclamat problema creșterilor salariale din domeniul sanitar, efectuate la finalul anului trecut prin OUG 35/2015, în opinia noastră, în afara cadrului legal. Actele normative care, din punctul nostru de vedere au fost încălcate, sunt Legea 95/2006, republicată în 2015 și HG 400/2014. Demersurile au început în luna noiembrie 2015, cu o sesizare la Consiliul Concureței și au continuat cu sesizarea următoarelor instituții: CJAS Mureș, Curtea de Conturi a României, CNAS, Ministerul Sănătății, Ministerul pentru Consultare Publică și Dialog Civic, Cancelaria Primului Ministru și Avocatul Poporului. Ca rezultat, în 27 iulie 2016, Consiliul Concurenței a declanșat o anchetă la Ministerul Sănătății și CNAS. Chiar dacă demersul a fost făcut în nume personal de Mihai Negrea, ca specialist în domeniul managementului sanitar, AMPER susține demersul, l-a sprijinit și va continua să-l sprijine oferind consultanță juridică. Nu contestăm ci, din contră, susținem remunerarea corectă a medicilor, în concordanță cu nivelul superior de pregătire și de mediul de muncă. Pe de altă parte, respingem modalitatea de legiferare care, prin normative care încalcă în opinia noastră cadrul legal existent, crează discriminări și dezechilibre într-un sistem care oricum are nevoie de reformă. Susținem recalcularea tarifelor pe caz ponderat în concordanță cu realitățile sistemului medical românesc, astfel încât ele să acopere costurile creșterii salariale, plata gărzilor, nevoia de dotare și investițiile în sistemul medical românesc. Susținem liberalizarea totală sau parțială a pieței asigurărilor medicale de sănătate și respectarea independenței în funcționarea sistemului de sănătate, organizat pe cei trei piloni – CNAS, furnizorii de servicii de sănătate și Ministerul...

mai mult

Ce spune Curtea de Conturi legat de finanțarea de către Primărie a cluburilor sportive

Publicat de in 29/06/2016 | 0 comentarii

Ce spune Curtea de Conturi legat de finanțarea de către Primărie a cluburilor sportive

La 2 ani de la primele demersuri pe care AMPER le-a făcut legat de finanțarea cluburilor sportive de către Primăria Tîrgu-Mureș prin asociere directă, ne apropiem de primele constatări ale ilegalităților din acest demers. Am început schimbul de adrese cu reprezentanții Curții de Conturi încă din 2015, însă atunci ne-am ales doar cu o amânare și o promisiune. Fiind la jumătatea lui 2016, am revenit cu o solicitare, la care am primit rapid un răspuns, pe care îl puteți vedea mai jos: Sigur că de fapt răspunsul e o nouă amânare a tranșării poziției Curții de Conturi în această speță, însă el arată, fără să le indice exact, că aceste nereguli există, pentru că altfel nu avea ce să fie în procedură de valorificare. Ce putem face, este să continuăm demersurile pentru a intra în posesia concluziilor în urma...

mai mult

Cerem din nou părerea Curții de Conturi în chestiunea finanțării cluburilor sportive

Publicat de in 27/06/2016 | 0 comentarii

Cerem din nou părerea Curții de Conturi în chestiunea finanțării cluburilor sportive

În luna septembrie 2015, sesizam Curtea de Conturi, prin Camera de Conturi Mureș privind legalitatea finanțării a 5 cluburi sportive, din bani de la bugetul local al municipiului Tîrgu-Mureș. În fapt, era vorba despre HCL nr. 185/29.052014, HCL nr. 186/26/05/2014, HCL nr. 187/29.05.2014, HCL nr. 188/29.05.2014, HCL nr. 189/29.05.2014 prin care se alocau banii. Curtea de Conturi ne-a răspuns că acest subiect va fi avut în vedere la controlul anual care se va face în 2016. Suntem la jumătatea anului și încă nu știm nimic. Așa că cerem din nou Curții de Conturi să ne spună care este opinia instituției în privința legalității acestor acte (Cerere 544 Curtea de Conturi). Sigur, ele au făcut și obiectul unui proces în instanța de contencios administrativ (pierdut de noi) care a considerat că AMPER nu are calitate procesuală în această speță, fără să intre în judecarea argumentelor arătate în cererea de chemare în...

mai mult

Am publicat studiul „Descentralizarea fiscală în România și Elveția”

Publicat de in 11/04/2016 | 0 comentarii

Am publicat studiul „Descentralizarea fiscală în România și Elveția”

Pe platforma partide.amper.org.ro a fost publicat astăzi, 7 aprilie, studiul comparativ „Descentralizarea fiscală în România și Elveția”. Lucrarea a fost realizată la comanda Asociației Pentru Minți Pertinente AMPER, sub coordonarea av. dr. Brîndușa Gorea, împreună cu doctoranzii Oana Voica Nagy și Ioana Raluca Toncean-Luieran. Pe lângă studiul în sine, documentația completă includae și o listă cu toate propunerile de modificări legislative care ar trebui adoptate pentru implementarea strategiei de descentralizare fiscală a României pe modelul elvețian. Încă din debutul studiului, autorii precizează considerentele pe care s-a făcut comparația sistemului românesc în oglinda elvețiană: „Motivul alegerii Elveției ca termen de comparație este dat, pe de o parte, de similitudinile pe care le prezintă cu România (ca structură administrativ-teritorială, organe deliberative locale, areal geografic și populație etc. – așa cum vom vedea în continuare), în ciuda faptului că avem de a face cu două forme de organizare statală diferite (stat unitar, respectiv federație), și de bunăstarea proverbială a Elveției, pe de altă parte. Ne-am propus să încercăm să înțelegem cauzele acestei bunăstări, să comparăm modelul elvețian cu cel român și, firește, să analizăm oportunitatea unui eventual „import” de idei și soluții”. Lucrarea și anexa cu modificările legislative este disponibilă gratuit, pe platforma partide.amper.org.ro, la secțiunea Studii. AMPER îmbogățește astfel portofoliul de studii de drept comparat publicate în ultimii 2 ani pe această platformă, cu tematici în principal legate de modele de bună-practică în funcționarea sistemelor democratice. Ele au ajuns să fie citate în lucrări de specialitate sau chiar au reușit să provoace în timp modificări în legislația...

mai mult

Plângere la Curtea de Conturi privind finanțările prin asociere

Publicat de in 09/09/2015 | 0 comentarii

Plângere la Curtea de Conturi privind finanțările prin asociere

Astăzi, 9 septembrie 2015, am depus la registratura Camerei de Conturi Mureș o Plângere în vederea declanșării auditului financiar cu privire la legalitatea cheltuielii fondurilor publice prin încheierea contractelor de asociere între Municipiul Tîrgu-Mureș și un număr de cinci cluburi sportive aprobate prin HCL nr. 185/29.052014, HCL nr. 186/26/05/2014, HCL nr. 187/29.05.2014, HCL nr. 188/29.05.2014, HCL nr. 189/29.05.2014. Motivele invocate de noi se regăsesc de fapt și în cererea de chemare în judecată, cu care am deschis un proces de anulare a acelor hotărâri în instanța de contencios administrativ. În acel proces urmează să ne judecăm în recurs, la Curtea de Apel. Plângerea formulată către Curtea de Conturi poate fi accesată aici: Plangere Camera de...

mai mult

Propunere de modificare a Legii Educației și Sportului

Publicat de in 31/07/2015 | 0 comentarii

Propunere de modificare a Legii Educației și Sportului

Către, Ministerul Tineretului și Sportului Direcția Potitici , Strategii și Performanță sportivă Domnului Valentin Marius Dinu, etaj 3, camera 310, Email: dpsps@mts.ro Subscrisa Asociația Club Sportiv Pro Gool, cu sediul în Tg.Mureș, str.Dâmbul Pietros nr. 14, bl.N-52, etaj 2, ap.10, jud.Mureș, adresa de email: office@csjuvenes.ro reprezentată de Constantin Cristian-Florin și Asociația pentru Minți Pertinente AMPER, cu sediul în Tg.Mureș,str.Banat nr. 16, ap.5, jud.Mureș,email: contact@amper.org.ro reprezentată prin Cătălin Hegheș, urmare notei de fundamentare nr. 3095/20.07.2015, vă înaintăm prezenta: Propunere de modificare a art. 181 alin.1 lit.b din legea nr. 69/2000 astfel cum a fost modificată prin Legea nr. 171/2015 în sensul: Actualul articol: Prin hotărâre a consiliului local/consiliului judeţean, se pot repartiza sume din bugetul local pentru: b. finanţarea activităţii structurilor sportive locale, constituite ca structuri nonprofit în condiţiile legii, participante la competiţiile sportive locale, regionale, naţionale şi internaţionale, organizate în conformitate cu statutul şi regulamentele federaţiilor sportive naţionale pe ramură de sport, în baza contractelor şi a programelor sportive ale acestora care prevăd promovare, selecţie, participare, pregătire, organizare de competiţii şi evenimente sportive. Din sumele alocate pot fi finanţate toate tipurile de cheltuieli aferente contractelor şi programelor sportive, inclusiv cele de natură salarială. Propunere de modificare: Prin hotărâre a consiliului local/consiliului judeţean, se pot repartiza sume din bugetul local pentru: b. finanţarea activităţii structurilor sportive locale de drept public sau de drept privat fără scop lucrativ de utilitate publică, participante la competiţiile sportive locale, regionale, naţionale şi internaţionale, organizate în conformitate cu statutul şi regulamentele federaţiilor sportive naţionale pe ramură de sport, în baza contractelor şi a programelor sportive ale acestora care prevăd promovare, selecţie, participare, pregătire, organizare de competiţii şi evenimente sportive. Din sumele alocate pot fi finanţate toate tipurile de cheltuieli aferente contractelor şi programelor sportive, cu excepția celor de natură salarială. În susținerea propunerii arătăm: În conformitate cu dispozițiile art. 67 alin.3 capitolul Finanțarea activității sportive din Legea nr. 69/2000 cu modificările și completările ulterioare: Bugetul anual cuprinde la partea de venituri, după caz: a)venituri proprii; b)sume de la bugetul de stat sau bugetele locale acordate de organele administraţiei publice centrale sau locale pentru finanţarea programelor sportive realizate de structuri sportive de drept privat, fără scop lucrativ, de utilitate publică; c)alocaţii de la bugetul de stat şi de la bugetele locale, repartizate structurilor sportive de drept public de organele administraţiei publice centrale şi locale; d)alte surse. Sens în care, considerăm că pentru o aplicare unitară a ceea ce a dorit legiutorul să statueze este necesară o corelare între cele două dispoziții ale aceluiași act normativ. Astfel dacă potrivit prevederilor art. 18 din Legea nr. 69/2000, legiutorul a prevăzut ca din bugetul de stat pentru activitățile sportive să fie finanțate doar federațiile sportive naționale în baza contractelor contractelor de finanțare a programelor sportive ale acestora, pentru identitate de rațiune același principiu trebuie aplicat și la nivel local respectiv finanțarea din bugetul local să fie alocată doar structurilor sportive de drept public și a celor de drept privat, fără scop lucrativ, de utilitate publică. În ceea ce privesc categoriile de cheltuieli ce pot fi finanțate din bugetul local cheltuielile de natură salarială acestea contravin dispozițiilor HG nr. 1447/2007 privind aprobarea Normelor financiare pentru activitatea sportivă, cu modificările și completările ulterioare act normativ adoptat în aplicarea dispozițiilor art. 18 alin.1 lit. c din Legea nr. 69/2000, care menționează expres...

mai mult
Donează

Orice proiect pleacă de la o idee, care mai apoi se poate materializa cu muncă şi resurse. Dacă vă plac ideile şi apreciaţi munca noastră, puteţi să ne susţineţi proiectele sprijinindu-le financiar sau moral.

Directionaţi 2% din impozitul pe venit spre AMPER.

Directionaţi 20% din impozitul pe profitul companiei dumneavoastră.

Donează un tweet sau share:
Nu doresc să sprijin AMPER. Doresc acces gratuit >>